לא בא לי לבזבז 3 שנים

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #101562 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני טירון, כשהקבן הציג את עצמו(מול כולם) הוא אמר שההשלכות של 21 הם:
    1. מבחן לחידוש הרשיון
    2. אין כניסה ללימודים בפקולטות מסויימות
    יש עוד שמועות הגיוניות שמנהל עבודה שלא יראה צבא בקורות חיים לא יכניס לעבוד
    האם זה נכון?טירון39207.5467361111

    #130232 הגב
    Anonymous
    חבר

    אתה יודע מה זה חצאי אמתות?תקרא את "מי מפחד מפרופיל 21" בין הודעות הפתיחה, ואולי גם תבדוק בלינקים שיש שם. זה פחות או יותר עונה לשאלה שלך.מבחן לחידוש הרישיון – יש, אבל רק בחלק מהמקרים (תלוי כנראה בסעיף הספציפי שנותנים לך עליו פרופיל 21). הוא עולה אמנם כ-500 ש"ח (ויש מי שכינו אותו "מס קב"ן"), אבל מעטים עד מאוד האנשים שלא עוברים אותו.כניסה ללימודים יש גם יש בכל הפקולטות. אוניברסיטה שתדחה אדם על סמך הרקורד הצבאי שלו – אפשר לתבוע אותה לדין. הניצחון מובטח. החוק חד-משמעית לטובת הטובע. ההסתייגות היחידה נוגעת למחלקות לימודים שהקבלה אליהן דורשת ראיון מקדים (למשל, רפואה באוניברסיטת בן גוריון). אי אפשר לדעת מה בדיוק השיקולים שמנחים את המראיינים, אבל שמועות זדוניות מספרים ששירות צבאי הוא אחד מהם. שמועות זדוניות אחרות מספרות שלא. קשה לדעת בוודאות (אבל גם ברפואה תמיד יש אלטרנטיבות, כמו למשל לימודים בחו"ל).תעסוקה – נו, יש גם המון מעסיקים שישמחו מאוד לדעת שלא תשרת במילואים. אלה ואלה – עבריינים. החוק אוסר במפורש על אפליה על בסיס שירות צבאי בקבלה לעבודה. אבל הם עבריינים שמקזזים אחד את השני מבחינתך. בגדול, אם לא תשלים את שירותך הצבאי (אני מבין שכבר התחלת בו) – לא תגזור על עצמך אבטלה.כל זה לא אומר שאין שום אפליה על בסיס שירות צבאי במדינה. יש. חלק ממנה הוא כיסוי דקיק לאפליה גזענית פשוטה (רוצים להפלות לרעה ערבים, אז ממציאים את התירוץ שזה בגלל השירות הצבאי), ופה ושם יש גם את הטיפוסים הנאלחים האלה, שרוצים לראות לך את הדם על הידיים לפני שיהיו מוכנים לעשות אתך עסקים. אני במקומך הייתי נגעל לעבוד אתם ממילא.רק מה – חוץ מהחמשמאותשקל של המבחן ההוא, אין שום סוג של אפליה שקשור דווקא לפרופיל 21 (הידוע גם בכינויו הרשמי "פטור מטעמי בריאות"). לא משנה איזה פטור יהיה לך – התוצאות יהיו אותן תוצאות, לרע, וכמובן גם לטוב.

    #130233 הגב
    Anonymous
    חבר

    סרגיי יש שאלה שמאוד מטרידה אותי: האם מבחן ה-500 הוא חד פעמי או שכל שנתיים אני יצתרך לתרום בכח למשרד התחבורה את הסכום ולעשות את המבחן הטיפשי.

    #130235 הגב
    Anonymous
    חבר

    חד פעמי.היו אנשים שאחרי המבחן קיבלו מכתב שממנו יכול להשתמע שיצטרכו לעבור את הבחינה שוב בעתיד, אבל עד כה לא שמענו על אף אחד שבאמת נדרש לעבור אותה שוב (בהנחה שעבר אותה בפעם הראשונה, כמובן, אבל זה באמת נדיר שלא עוברים).

    #130236 הגב
    Anonymous
    חבר

    אופס, יצא קצת מבולבל, אז עוד פעם: זה חד פעמי. לא שמענו על אף אדם שנדרש להיבחן שוב, בהנחה שהצליח בבחינה בפעם הראשונה (ונדיר ביותר שלא מצליחים).

    #130239 הגב
    Anonymous
    חבר

    אני לא הולך ללמוד רפואה…
    אבל הבעיה שיש מעסיקים ויש מעסיקים, מעסיק אחד יראה שאין לי צבא ויזרוק אותי
    ומעסיק אחר אולי לא..
    אם היה לי ביטוח שאני אוכל ללמוד\לעבוד באותה צורה וזה לא משנה עם עשיתי צבא או לא אז הייתי יוצא מייד מהצבא, גם ככה המוטיבציה שלי בתחתית.

    #130240 הגב
    Anonymous
    חבר

    ד"א מה עם החוקים החדשים למניעת השתמטות שהיה כתוב בעיתון?
    כבר אי אפשר לצאת ב21?

    #130241 הגב
    Anonymous
    חבר

    מה שהיה כתוב בעיתון כתוב בעיתון. ברור שאפשר לצאת על 21. רק שעכשיו הם כנראה ינסו קצת להקשות עליך יותר מקודם, ויעבירו יותר אנשים לוועדות אי-התאמה במקום (אגב, זה רק לחיילים סדירים).לגבי תעודת ביטוח – איש אחד שאני מכיר אמר לי פעם "רק המוות בטוח". ואללה – צדק. רוב אזרחי ישראל לא משרתים שירות מלא בצבא ולא שירתו שירות מלא בצבא (כיום כמעט חצי לא מתגייסים בכלל, ועם מי שלא משלימים שירות סדיר הכף כבר נוטה לצד השני. בעבר אחוזי הגיוס היו גבוהים יותר, אבל מצד שני יש מאות אלפי מהגרים שהגיעו לארץ כבר אחרי גיל צבא). איכשהו כולם מסתדרים. כמובן, גם תלוי באלף נתונים אחרים, אבל דברים כמו השכלה טובה  וניסיון תעסוקתי חשובים פי אלף יותר משירות צבאי.אז מכאן תעשה את החישוב שלך. אם אתה לא באמת רוצה להישאר בצבא, אבל מוכן לסבול שלוש שנים (ונשארות צלקות. שלא תחשוב שלא) בשביל הסיכוי אי-פעם בעתיד לעבוד אצל בוס "מורעל" – לבריאות שיהיה לך. אם אתה בעצם כן רוצה לשרת בצבא כי אתה מאמין בכל הסיסמאות על הגנה על המולדת – גם לבריאות שיהיה לך. אם לא זה ולא זה – תעשה מה שנכון עבורך.

    #130242 הגב
    Anonymous
    חבר

    לפי החוק אי אפשר להפלות אותך בגלל שלא עשית צבא
    בתכלס. במקרה שלא מקבלים אותך, אי אפשר לדעת אם זה בגלל שלא עשית צבא, בעל עסק לא יגיד לך בפנים "יא משתמט, אני לא מעסיק משתמטים" (במקרה שהוא יגיד כזה דבר אני הייתי תובע אותו).
    ככה שכל אלו שאומרים שלא מקבלים משתמטים לעבודה, זה ברור שהם מזיינים בשכל, כי אין שום דרך למדוד את זה.
    אני השתמשתי בהיגיון הבריא שלי והגעתי להחלטה של99 אחוז מהמעסיקים אכפת מכסף יותר מאידאולוגיה. אני מציע לך גם להשתמש בהיגיון שלך. ביטוח אתה לא תקבל מאף אחד, למרות שאתה יכול לנסות להתקשר לביטוח ישיר.
    עוד משהו, במקרה שיצאת על 21, מגוון האפשרויות הוא עצום, אתה יכול לטעון שיצאת מהרבה סיבות רפואיות שהם לא נפשיות. כמו אלרגיה לדבורים למשל
    לפי מיטב ידעתי, החוקים החדשים עוד לא יצאו לפועל. 21 תמיד יהיה אפשר לצאת, פשוט החוקים המתוכננים (לא בטוח שהם יצאו לפועל) אמורים להקשות על אנשים שסובלים בצבא אבל פשוט רוצים לצאת. זאת אומרת, שאם תצליח לגרום להם לחשוב שבאמת יש לך דכאון, אז אתה תצא כרגיל על 21.
    ולפי דעתי, החוקים החדשים גם לא יצאו, סתם האלוף שטרן אוהב לעשות רעש תקשורתי בחר_בחופש39207.7934259259

    #130262 הגב
    Anonymous
    חבר
    quote טירון:

    אם היה לי ביטוח שאני אוכל ללמוד\לעבוד באותה צורה וזה לא משנה עם עשיתי צבא או לא אז הייתי יוצא מייד מהצבא, גם ככה המוטיבציה שלי בתחתית.

    ביטוח בחיים אין, וגם אם אתה נשאר שלוש שנים בצבא אז זה בא על חשבון משהו אחר.
    לך תדע מה היה קורה לך באזרחות בשלוש שנים?!
    יכול להיות גם שתסיים שלוש שנים בצבא ובדרך החוצה מהבקום אוטו יקפוץ למדרכה ויהרוג אותך.
    ויכול להיות גם שתידרס בדרך לקבן!
    אתה מתחמק מלחליט מה שנכון בשבילך ויוצא שככה אתה הכי נדפק- כי מחליטים בשבילך.

מוצגות 10 תגובות – 1 עד 10 (מתוך 10 סה״כ)
מענה ל־לא בא לי לבזבז 3 שנים
פרטים:




אנחנו זקוקות לתרומתך!

באמצעות:

או העברה בנקאית:

פרופיל חדש
בנק הפועלים (קוד 12)
סניף ראשי רמת השרון (קוד 630)
חשבון מספר 421120
IBAN IL210126300000000421120

פרופיל-חדש-לוגו